B
őrfesték Webáruház

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK


1. Bevezető rendelkezések

1.1. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A webshop működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken folyamatosan rendelkezésére állunk.

1.2. Jelen szabályzat hatálya a (www.borfestek.hu) honlapon (“Honlap”/”Webshop”) és aldomainjein történő ajánlattételre és értékesítésre terjed ki. Jelen szabályzat folyamatosan elérhető a következő weboldalról:  www.borfestek.hués lementhető INNEN.

1.3. Ahhoz, hogy a vásárló (továbbiakban „Vásárló”/”Felhasználó”/”Fogyasztó”)  a Honlapon keresztül terméket tudjon vásárolni, a vásárlónak: (a) legalább 18 évesnek kell lennie, ill. kiskorú esetében a vásárlást a kiskorú gondviselőjének jóvá kell hagynia; (b) regisztrálnia kell magát a honlapon.

1.4. A jelen szerződés Magyarországon jön létre, nyelve magyar és a magyar jog az irányadó.

 

2. A Kereskedő adatai

Neve: Lókodi Dániel E.V.
Székhelye (és panaszügyintézés helye): 4181 Nádudvar, Jókai u. 10
Rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: borfestek@gmail.com
Adószáma: 68830429-2-29
Telefonszáma: +36-54/480-959 ,+36-30/681-0477

Kereskedelmi tevékenység nyilvántartási száma: 52312168

Kapcsolattartó: Lókodi Dániel          

Kapcsolattartó e-mail címe: borfestek@gmail.com

 

 

 

 

3. Alapvető rendelkezések

3.1. A jelen szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

3.2. A jelen szabályzat 2017. január 1. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Kereskedő jogosult egyoldalúan módosítani a szabályzatot. A felhasználók, a vásárlók a weboldalak használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldalak használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes.

3.3. A felhasználó, a vásárló amennyiben belép a Kereskedő által üzemeltetett webshop weboldalra, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa – akkor is, ha nem regisztrált felhasználója a webshopnak, a szabályzatban foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a felhasználó nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult a webshop tartalmának megtekintésére.

3.4. A Kereskedő fenntart magának minden jogot a webshop weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a webshopon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Kereskedő írásos hozzájárulása nélkül.

 

4. A termékek

4.1.  A termékekre vonatkozó adatok a Honlapon elérhetőek; az adatok a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 9. §-ának megfelelően kerültek feltüntetésre.

4.2. Mindent megteszünk annak érdekében, hogy a Honlapon a termékekre vonatkozóan megjelenő részletek, leírások és képek pontosak és hibátlanok legyek. A webshopban Kereskedő részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, illusztrációként szerepelhetnek. Nem vállalunk felelősséget a webshopban megjelenő kép és a termék tényleges kinézete miatti különbözőség miatt.

4.3. A Honlapon feltüntetett és eladásra kínált termékek kizárólag személyes használatra valóak. A vásárló nem jogosult eladni ill. tovább értékesíteni ezeket a termékeket.

4.4. A webshopban kapható termékek az EU-ból származnak.

4.5. A termékek emberi bőrre nem alkalmasak és nem használhatóak!

 

 

 

5. Árak

5.1. A megjelenített termékek kizárólag online rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, tartalmazzák a törvényben előírt áfát, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.

5.2. A szállítási költség a megrendelő felületen külön került feltüntetésre.

5.3. A Honlapon feltüntetett árak helyességét rendszeresen felülvizsgáljuk. Amennyiben a Kereskedő  minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a Kereskedő nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél/Vásárló elállhat vásárlási szándékától.

5.4. Hibás ár esetén esetben feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie szükséges. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján a hibás/téves áron visszaigazolt megrendelés semmis szerződésnek tekintendő.

 

6. A megrendelés folyamata, leadása

6.1.  A Vásárlót a rendelése leadásában a Honlapon feltüntetett egyszerű utasítások segítik.

6.2. A Felhasználó/Vásárló a regisztrációját követően egy megerősítő e-mailt kap, majd bejelentkezik a webshopba, csak így tud érvényes rendelést leadni.

6.3. A Felhasználó/Vásárló a megvásárolni kívánt terméket v. termékeket a kosárba teszi, darabszámát egyéni igényeinek megfelelően beállítja. Ezt követően tovább kereshet az oldalon, vagy leadhatja rendelését.

6.4.   A Vásárló bármikor kijavíthatja az általa bevitt adatokat, megváltoztathatja a vásárlói kosara tartalmát úgy, hogy egy vagy több terméket ahhoz hozzáad vagy eltávolít, illetve a vásárlás befejezése ill. a megrendelés leadása előtt törölheti a teljes megrendelést is. A megrendelés leadásával a vásárló tudomásul veszi és kijelenti, hogy valamennyi, a folyamat során megjelenő instrukciót elolvasott és a jelen ÁSZF-et magára nézve kötelezőnek fogadja el, valamint tudomásul veszi, hogy a termékek megrendelése fizetési kötelezettséget keletkeztet a számára. A megrendelési folyamat végén a vásárló a megrendelését a „Megerősítem a rendelést!” gombra kattintva küldi el a Honlapon.

6.5. A webshop ezután egy visszagazoló e-mailt küld a Vásárló által megadott e-mail címre a rendelés beérkezéséről és annak aktuális állapotáról („Feldolgozás folyamatban”), illetve a rendelés pontos adataival (összhangban a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 18. §-ában megjelentekkel).

6.6. Amennyiben a megrendelés leadását követő 1 órán belül a visszaigazoló email nem érkezne meg, kérjük, mindenképpen vegye fel velünk a kapcsolatot!

6.7. Amennyiben a Vásárlóknak a megrendelés leadása során vagy ezt követően bármilyen kérdése vagy észrevétele van, vagy rendelésének állapotáról szeretne érdeklődni, telefonon a +36-54/480-959 vagy a +36-30/6810477-es számon vagy a borfestek@gmail.com e-mail címen tud bennünket keresni.

6.8. Fizetési módok
           - utánvéttel (Amennyiben a rendelés értékét a Vásárló a csomag kézhezvételekor kívánja kiegyenlíteni.)
          

6.9. Szállítási módok és költségek

  - BK-Trans Futárszolgálat 10kg-ig bruttó 990Ft.-       

- MPL Futárszolgálat 10kg-ig bruttó 1490Ft.-

 

7. A megrendelések feldolgozása és teljesítése

7.1. A megrendelések feldolgozása munkanapokon, 8 és 14 óra között történik. Az általános teljesítési határidő 5 munkanapon belül. Bármilyen termékkel és megrendeléssel kapcsolatos kérdésre munkanapokon 8 és 18 óra között tudunk válaszolni e-mailben, a weboldalon elérhető üzenetpanelen keresztül vagy telefonon.

7.2. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő napon kerül feldolgozásra.

7.3. Ha a Kereskedő kötelezettségét 5 munkanapon belül azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék átmenetileg nincs raktáron, köteles erről a Fogyasztót haladéktalanul tájékoztatni. A Felhasználó ekkor elállhat a rendeléstől, és rendelése törlésre kerül, vagy a Kereskedővel megállapodva megvárhatja a termék beszállítását (amennyiben ez belátható határidőn belül megtörténik).

7.4. Ha a Kereskedő a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni. E kötelezettség teljesítése a Kereskedőt nem mentesíti szerződésszegése egyéb következményei alól.

7.5. A regisztrált felhasználók a weboldalon létrehozott fiókjukba belépve nyomon követhetik rendelésük állapotát.

7.6. Technikai okokból előfordulhat, hogy rendszerünk nem tudja megrendelését vagy annak egy részét feldolgozni. Például: a termék nem elérhető, a fizetési és/vagy szállítási információkat nem lehetett feldolgozni, a megrendelés többször lett leadva, a megadott e-mail cím érvénytelen stb. Kérjük ezen esetekben feltétlenül vegye fel velünk a kapcsolatot, hogy a hibás/nem feldolgozott adatokat korrigálhassuk, és megrendelését a kívánt termékkel/termékekkel időben kézhez kaphassa.

7.7. A Kereskedő nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők, leírások a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt. A Kereskedő fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag a Fogyasztóval/Vásárlóval történő egyeztetést követően kerülhet sor.

 

8. A kézbesítés

8.1.  A termék kikézbesítése kizárólag munkanapokon (hétfőtől péntekig) történik.

8.2. A termék kézbesítése futáron keresztül (BK-Trans, MPL), a feladás napjától számított 1-2 munkanapon belül történik normál szállítás esetében.

8.3. A szállítási költséget a Vásárló viseli; a szállítási költséget a számlán és a szállítólevélen külön tüntetjük fel.

8.4.  A termékeket a megrendelés leadását követő 2-5 munkanapon belül kézbesítjük normál szállítás esetén kivéve, ha a Vásárlót ugyanezen időszakon belül arról értesítjük (ideértve az e-mailben történő értesítést is), hogy a termék akár állandó, akár átmeneti jelleggel nem elérhető. 

 

9. Elállási jog

9.1. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendeletszabályozása értelmében a Vásárló a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket.

9.2. Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Felhasználó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.

9.3. A vásárló a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban gyakorolja elállási jogát.

9.4. A termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie, a vállalkozás nem vállalta e költség viselését.

9.5. Az elállási jog gyakorlása esetén a Felhasználót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, Szolgáltató azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését.

9.6. Az elállási jog gyakorlásánál kérjük a Honlapon feltüntetett „Elállási nyilatkozat” kitöltését és visszaküldését a termékkel együtt.

9.7. A termék visszaküldését követően megvizsgáljuk, hogy a vásárló jogosan gyakorolta-e az elállás jogát. Amennyiben az minden feltételnek megfelel, úgy az elállási jog elfogadását és a visszaküldött termékek kézhezvételét a vásárlónak visszaigazoljuk, és – a vásárló döntésétől függően – a terméket kicseréljük vagy a vételárat visszafizetjük.

9.8.  A Kereskedő a termék visszaérkezését/vagy az elállási nyilatkozat megérkeztét követően haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Vásárló részére, beleértve a szállítási díjat is.

9.9. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha a Vásárló más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Vásárlót semmilyen többletköltség nem terheli.

9.10. A Vásárló akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t.

9.11. A Kereskedő nem köteles a Vásárló részére megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Kereskedő által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik.

9.12. A visszatérítést a Kereskedő mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta vissza az áru(ka)t, vagy a Vásárló bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

9.13.  Amennyiben a Fogyasztó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti a Kereskedő elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a mellékelt adatlap segítségével), vagy telefonon. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését.  A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza a vásárló a webshop részére.

9.14.  A Vásárlónak kiemelten ügyelnie kell a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a Vásárlót terheli! A termék visszaérkezését követő tizennégy napon belül a fogyasztó által megadott bankszámlaszámra visszatéríti a Kereskedő a termék vételárát, a szállítási költséggel együtt.

9.15. Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tételnek vagy darab kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a Vásárló az elállási joggal.

9.16.  Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.

 

10. Az elállási jog elvesztése

A vásárló nem gyakorolhatja az elállás jogát:

- olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak

- a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;

- olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására nyitva álló határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ; c. romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;

- olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;

- olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;

- olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;

- olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
- lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;

- hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;

- nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;

- lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;

- a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.

 

11. Hibás teljesítés

11.1. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) 6:157. §-a szerinti hibás teljesítés esetén, a Ptk. 6:159., 6: 168. és 6:169. §-a szerinti garanciális rendelkezések megfelelően irányadóak. A Vásárló jogosult a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérni. Amennyiben ezek nem lehetségesek, a vásárló jogosult árleszállítást kérni vagy a szerződéstől elállni. A Vásárló elesik ettől a jogától, amennyiben a hiba felismerését követő két hónapon belül nem értesít bennünket a hibáról.

 

12. Kellékszavatosság

12.1. A Vásárló webshopot üzemeltető/a Kereskedő hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

12.2. A Fogyasztó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Fogyasztó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére a  Fogyasztó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. A választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Fogyasztó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

12.3. A Fogyasztó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

12.4. A Fogyasztó a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

12.5. A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Fogyasztó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Fogyasztó köteles bizonyítani, hogy a Fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

 

13. Termékszavatosság

13.1. Ingó dolog (termék) hibája esetén a Vásárló – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

13.2. Termékszavatossági igényként a Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

13.3.  A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

13.4. Termékszavatossági igényét a Vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

13.5.  Termékszavatossági igényét a Vásárló kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Vásárlónak kell bizonyítania.

13.6.  A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy: – a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy – a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy – a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesülhet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

 

14. Irányadó jog és joghatóság

14.1. A jelen ÁSZF-re a magyar jog az irányadó és azt a magyar jogszabályokkal összhangban kell értelmezni.

14.2. Valamennyi, a jelen ÁSZF értelmezésével, érvényesítésével és/vagy végrehajtásával kapcsolatos jogvita a vásárló lakóhelye ill. tartózkodási helye szerint illetékes bíróság kizárólagos hatáskörébe tartozik.

 

15. Panaszkezelés

15.1. Webáruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben a Vásárlónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát  telefonon, e-mailben, vagy levél útján is közölheti.

15.2. A szóbeli panaszt azonnal megvizsgáljuk, és szükség szerint orvosoljuk. Ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozó a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a Vásárlónak.

15.3. Az írásbeli panaszt a vállalkozó 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi a vállalkozó, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.

15.4. Panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezhet, a lent található elérhetőségeken.

15.5. A Kereskedő a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi a békéltető testületi eljárást.

15.6. Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság:

Cím: 1088 Budapest, József krt. 6.
Levelezési cím: 1428 Budapest, PF: 20.
Telefonszám: +36 1 459 4800
Faxszám: +36 1 210 4677
E-mail: nfh@nfh.hu

15.7. Területi szervek: http://fogyasztovedelem.kormany.hu/teruleti

Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal
Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály

Főosztályvezető: dr. Molnár Péter

Cím: 4024 Debrecen, Tímár utca 17-19.
Postacím: 4002 Debrecen, Pf. 475.
Telefonszám: +36 52 533 924,
Telefax: +36 52 327 753
E-mail: muszakifogyved@hajdu.gov.hu
Nyitvatartás: hétfőtől csütörtökig 8.00 – 16.00, pénteken 8.00 – 14.00

15.8. Békéltető Testületek: http://www.ofe.hu/inet/ofe/hu/menu/bekeltetes.html

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Telefonszáma: (52) 500-749
Fax száma: (52) 500-720
Név: Dr. Hajnal Zsolt
E-mail cím: info@hbkik.hu;

15.9. A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a Vásárló vagy a Kereskedő kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

15.10. Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes.

15.11. A Kereskedőt a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a Vásárló igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

 

16. Elérhetőségek

16.1. A termékek tulajdonságaival kapcsolatosan kereshet bennünket az alábbi címeken:

Név: Lókodi Dániel E.V.
Székhely : 4181 Nádudvar, Jókai u. 10
Rendszeresen használt elektronikus levelezési cím: borfestek@gmail.com
Telefonszám: +36-54/480-959 ,+36-30/681-0477

 

17. Adatvédelem

17.1. A személyes adatok kezelése a webshop alapvető működésével kapcsolatos.
17.2. A Vásárló nevét és címét csak a futárszolgálatnak továbbítjuk a kézbesítés végett, további célokra nem használjuk fel és nem adjuk ki azokat.
17.3. Részletesebb leírás az alábbi Adatkezelési/adatvédelmi tájékoztatóban érhető el:

A d a t v é d e l m i S z a b á l y z a t

 

1. BEVEZETÉS

 

 

Lókodi Dániel E.V. (a továbbiakban: Adatkezelő) tevékenysége során fokozottan ügyel a személyes adatok védelmére, a kötelező jogi rendelkezések betartására, a biztonságos és tisztességes adatkezelésre.

Az Adatkezelő adatai: 

Név: Lókodi Dániel E.V.

Kereskedelmi tevékenység nyilvántartási száma: 52312168

 

Az Adatkezelő a rendelkezésére bocsátott személyes adatokat minden esetben a hatályos magyar és európai jogszabályoknak és etikai elvárásoknak eleget téve kezeli, minden esetben megteszi azokat a technikai és szervezési intézkedéseket, amelyek a megfelelő biztonságos adatkezeléshez szükségesek.

 

 

A jelen szabályzat a következő hatályos jogszabályok alapján került kialakításra: • 1995. évi CXIX. tv. a kutatás és a közvetlen üzletszerzés célját szolgáló név- és lakcímadatok kezeléséről • 2001. évi CVIII. tv. az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről • 2008. évi XLVIII. tv. a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól • 2011. évi CXII törvény az információs önrendelkezési jogról és az infoszabadságról • 2016/679/EU Rendelet (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK Rendelet hatályon kívül helyezéséről

 

 

Az Adatkezelő vállalja a Jelen szabályzat egyoldalú betartását és kéri, hogy ügyfelei is fogadják el a szabályzat rendelkezéseit. Az adatkezelő fenntartja magának a jogot, hogy az adatvédelmi szabályzatot megváltoztassa, ez esetben a módosított szabályzatot nyilvánosan közzéteszi.

 

 

 

 

2. ÉRTELMEZŐ RENDELKEZÉSEK

 Szabályzatunkban az adatvédelmi szakkifejezések a következő jelentéssel bírnak:  Személyes adat: bármely meghatározott (azonosított vagy azonosítható) természetes személlyel (a továbbiakban: érintett) kapcsolatba hozható adat, az adatból levonható, az érintettre vonatkozó következtetés. A személyes adat az adatkezelés során mindaddig megőrzi e minőségét, amíg kapcsolata az érintettel helyre- állítható. A személy különösen akkor tekinthető azonosíthatónak, ha őt – közvetlenül vagy közvetve – név, azonosító jel, illetőleg egy vagy több, fizikai, fiziológiai, mentális, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára jellemző tényező alapján azonosítani lehet.

 Hozzájárulás: az érintett akaratának önkéntes és határozott kinyilvánítása, amely megfelelő tájékoztatáson alapul, és amellyel félreérthetetlen beleegyezését adja a rá vonatkozó személyes adat - teljes körű vagy egyes műveletekre kiterjedő – kezeléséhez.

 Tiltakozás: az érintett nyilatkozata, amellyel személyes adatának kezelését kifogásolja, és az adatkezelés megszüntetését, illetve a kezelt adat törlését kéri.

 Adatkezelő: az a természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki vagy amely önállóan vagy másokkal együtt az adat kezelésének célját meghatározza, az adatkezelésre (bele- értve a felhasznált eszközt) vonatkozó döntéseket meghozza és végrehajtja, vagy az Adatfeldolgozóval végrehajtatja.

 Adatkezelés: az alkalmazott eljárástól függetlenül az adaton végzett bármely művelet vagy a műveletek összessége, így különösen gyűjtése, felvétele, rögzítése, rendszerezése, tárolása, megváltoztatása, felhasználása, lekérdezése, továbbítása, nyilvánosságra hozatala, összehangolása vagy összekapcsolása, zárolása, törlése és megsemmisítése, valamint az adat további felhasználásának megakadályozása, fénykép-, hang- vagy kép- felvétel készítése, valamint a személy azonosítására alkalmas fizikai jellemzők rögzítése.

 Adattovábbítás: az adat meghatározott harmadik személy számára történő hozzáférhetővé tétele.

 Nyilvánosságra hozatal: az adat bárki számára történő hozzáférhetővé tétele.

 Adattörlés: az adat felismerhetetlenné tétele oly módon, hogy a helyreállítása többé nem lehetséges.

 Adatmegjelölés: az adat azonosító jelzéssel ellátása annak megkülönböztetése céljából.

 Adatzárolás: az adat azonosító jelzéssel ellátása további kezelésének végleges vagy meghatározott időre történő korlátozása céljából.

 Adatmegsemmisítés: az adatot tartalmazó adathordozó teljes fizikai megsemmisítése.

 Adatfeldolgozás: az adatkezelési műveletekhez kapcsolódó technikai feladatok elvégzése, függetlenül a mű- veletek végrehajtásához alkalmazott módszertől és eszköztől, valamint az alkalmazás helyétől, feltéve hogy a technikai feladatot az adaton végzik.

 Adatfeldolgozó: az a természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki vagy amely szerződés alapján - beleértve a jogszabály rendelkezése alapján kötött szerződést is - adatok feldolgozását végzi.

 Adatállomány: az egy nyilvántartásban kezelt adatok összessége.

 Harmadik személy: olyan természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki vagy amely nem azonos az érintettel, az adatkezelővel vagy az adatfeldolgozóval.

 EGT-állam: az Európai Unió tagállama és az Európai Gazdasági Térségről szóló megállapodásban részes más állam, továbbá az az állam, amelynek állampolgára az Európai Unió és tagállamai, valamint az Európai Gazdasági Térségről szóló megállapodásban nem részes állam között létrejött nemzetközi szerződés alapján az Európai Gazdasági Térségről szóló megállapodásban részes állam állampolgárával azonos jogállást élvez.

 

 Harmadik ország: minden olyan állam, amely nem EGT-állam.

 

 Adatvédelmi incidens: személyes adat jogellenes kezelése vagy feldolgozása, így különösen a jogosulatlan hozzáférés, megváltoztatás, továbbítás, nyilvánosságra hozatal, törlés vagy megsemmisítés, valamint a vélet- len megsemmisülés és sérülés.

 

 

 3. ADATKEZELÉSI ALEPELVEK

 

 Személyes adat akkor kezelhető, ha ahhoz az érintett hozzájárul, vagy azt törvény vagy – törvény felhatalmazása alapján, az abban meghatározott körben – helyi önkormányzat rendelete elrendeli.

 

 Személyes adatot kezelni csak meghatározott célból, jog gyakorlása és kötelezettség teljesítése érdekében lehet. Az adatkezelésnek minden szakaszában meg kell felelnie e célnak.

 

 Csak olyan személyes adat kezelhető, amely az adatkezelés céljának megvalósulásához elengedhetetlen, a cél elérésére alkalmas, csak a cél megvalósulásához szükséges mértékben és ideig.

 

 A személyes adatok akkor továbbíthatók, valamint a különböző adatkezelések akkor kapcsolhatók össze, ha az érintett ahhoz hozzájárult, vagy törvény azt megengedi, és ha az adatkezelés feltételei minden egyes személyes adatra nézve teljesülnek.

 

 Személyes adat az országból – az adathordozótól vagy az adatátvitel módjától függetlenül – harmadik országban lévő adatkezelő vagy adatfeldolgozó részére akkor továbbítható, ha ahhoz az érintett kifejezetten hozzá- járult, vagy azt törvény lehetővé teszi, és a harmadik országban az átadott adatok kezelése, illetőleg feldolgozása során biztosított a személyes adatok megfelelő szintű védelme.

 

 Kötelező adatkezelés esetén az adatkezelés célját és feltételeit, a kezelendő adatok körét és megismerhetőségét, az adatkezelés időtartamát, valamint az adatkezelő személyét az adatkezelést elrendelő törvény vagy ön- kormányzati rendelet határozza meg.

 

 

Törvény közérdekből – az adatok körének kifejezett megjelölésével – elrendelheti a személyes adat nyilvánosságra hozatalát. Minden egyéb esetben a nyilvánosságra hozatalhoz az érintett hozzájárulása, különleges adat esetében írásbeli hozzájárulása szükséges. Kétség esetén azt kell vélelmezni, hogy az érintett a hozzájárulását nem adta meg.

 

 

Az érintett hozzájárulását megadottnak kell tekinteni az érintett közszereplése során általa közölt vagy a nyilvánosságra hozatal céljából általa átadott adatok tekintetében.

 

Az érintett kérelmére indult eljárásban a szükséges adatainak kezeléséhez való hozzájárulását vélelmezni kell. Erre a tényre az érintett figyelmét fel kell hívni.

 

 

Az érintett a hozzájárulását az Adatkezelővel írásban kötött szerződés keretében is megadhatja a szerződésben foglaltak teljesítése céljából. Ebben az esetben a szerződésnek tartalmaznia kell minden olyan információt, amelyet a személyes adatok kezelése szempontjából az érintettnek ismernie kell, így különösen a kezelendő adatok meghatározását, az adatkezelés időtartamát, a felhasználás célját, az adatok továbbítását, adatfeldolgozó igénybevételét. A szerződésnek félreérthetetlen módon tartalmaznia kell, hogy az érintett aláírásával hozzájárul adatainak a szerződésben meghatározottak szerinti kezeléséhez.

 

 

A személyes adatok védelméhez fűződő jogot és az érintett személyiségi jogait – ha törvény kivételt nem tesz – az adatkezeléshez fűződő más érdekek, ideértve a közérdekű adatok nyilvánosságát is, nem sérthetik.

 

 4. AZ ADATKEZELÉS ALAPJAI

 

 

Az Adatkezelő a tevékenységei során a személyes adatok kezelése minden esetben törvényen vagy önkéntes hozzájáruláson alapul. Egyes esetekben az adatkezelés, hozzájárulás hiányában egyéb jogalapon vagy a rendelet 6. cikkén nyugszik.

 

 Az Adatkezelő tevékenységéhez az alábbi Adatfeldolgozók közreműködését és szolgáltatásait veszi igénybe:

 SAD Logisztikai és Online Média Kft.2030, Érd, Diósdi út 35. adsz: 25130128-2-12 ny.sz: 01-09-201531 Továbbított adatok köre: Vásárló neve, telefonszáma, email címe, irányító száma, szállítási címe, kapucsengő száma, futár részére megadott üzenet Az adattovábbítás célja: termék kiszállítása, utánvéti díj beszedése

 

Magyar Posta Zrt. Székhely: 1138 Budapest, Dunavirág utca 2-6. Cégjegyzékszám: 01-10-042463 Adószám: 10901232-2-44 Továbbított adatok köre: Vásárló neve, telefonszáma, email címe, irányító száma, szállítási címe, kapucsengő száma, futár részére megadott üzenet Az adattovábbítás célja: termék kiszállítása, utánvéti díj beszedése

 

 

 A weblap látogatóinak adatai

  Az Adatkezelő az általa üzemeltetett weboldalak látogatásakor sem a felhasználó IP címét, sem más személyes adatot nem rögzít.

 

 Az Adatkezelő által üzemeltetett weboldalak html kódja webanalitikai mérések céljából független, külső szerverről érkező és külső szerverre mutató hivatkozásokat tartalmazhat. A mérés kiterjed a konverziók követésére is. A webanalitikai szolgáltató személyes adatokat nem, csak a böngészéssel kapcsolatos, az egyes egyének beazonosítására nem alkalmas adatokat kezel. Jelenleg a webanalitikai szolgáltatásokat a Google Inc. végzi (1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043), a Google Analytics szolgál- tatás keretében.

 

Az Adatkezelő a Facebook és a Google AdWords hirdetési rendszerein keresztül ún. remarketing hirdetéseket futtat. Ezek a szolgáltatók cookie-k, webes jelzők és hasonló technológiák használatával gyűjthetnek vagy kaphatnak adatokat az Adatkezelő weboldaláról és egyéb internetes helyekről. Ezeknek az adatoknak a felhasználásával mérési szolgáltatásokat nyújtanak, illetve hirdetéseket tesznek célzottá. Az így célzott hirdetések a Facebook és a Google partnerhálózatában szereplő további weboldalakon jelenhetnek meg. A remarketing listák a látogató személyes adatait nem tartalmazzák, személyazonosításra nem alkalmasak.

 

 A cookie-k használatát a felhasználó saját számítógépéről törölni tudja, illetve a böngészőjében eleve meg- tilthatja alkalmazásukat. Ezek a lehetőségek böngészőtől függően, de jellemzően a Beállítások / Adatvédelem menüpontban tehetők meg.

 

További információ a Google és a Facebok adatvédelmi irányelveiről az alábbi elérhetőségeken olvasható: http://www.google.com/privacy.html és https://www.facebook.com/about/privacy/

 

 

 

 

Hírlevél

 

 Az Adatkezelő az általa üzemeltetett honlapok hírleveleire való feliratkozóknak (más néven VIP tagoknak) általában havonta, de naponta legfeljebb egy alkalommal újdonságokat, híreket és ajánlatokat tartalmazó online hírleveleket és elektronikus, illetve postai úton direkt marketing üzeneteket kézbesít. A hírlevélre való feliratkozáshoz a név és e-mail cím megadása kötelező, ami elengedhetetlen az üzenetek kézbesítéséhez.

 

 Az adatokat mindaddig kezeljük, ameddig azok törlését az érintett nem kéri. A leiratkozás lehetőségét minden hírlevélben egy közvetlen link biztosítja. A megadott személyes adatok valódiságáért a felhasználó felel.

 

 A hírlevéllel kapcsolatos adatkezelés a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz bejelentésre került, az adatkezelés adatvédelmi nyilvántartási azonosító száma: „bejelentés folyamatba”

 

Kvízjáték

 Az adatkezelő az általa üzemeltetett honlapokon kvízjátékokat hirdethet meg. Egy kvízjátékban egy személy egyszer vehet részt. Ennek ellenőrzése céljából elkéri a játékos nevét, e-mailcímét és telefonszámát. Az e-mail címeiken értesíti az összes játékost, hogy nyertek-e a kvíz során. A megadott telefonszámon a nyertest értesíti, illetve ezen keresztül kéri el a nyertes további adatait, amelyek az esetleges tárgynyeremény kiszállításához szükségesek.

 

A kvízjátékosok adatait folyó év utolsó napjáig őrizzük meg.

 

 

 

5. AZ ADATKEZELÉS BIZTONSÁGA

 

 

A weboldal szerverének üzemeltetője: Euromarknet Kft. 2724 Újlengyel, Petőfi Sándor u. 48. Adószám: 12961177-2-13

Hírlevélküldés részletei:  Hírlevélküldés az Euromarknet Kft. szervereiről történik.

Elérhetősége: Euromarknet Kft. 2724 Újlengyel, Petőfi Sándor u. 48. Adószám: 12961177-2-13

 

Az Adatkezelő az adatokat védi különösen a jogosulatlan hozzáférés, megváltoztatás, továbbítás, nyilvánosságra hozatal, törlés vagy megsemmisítés, valamint a véletlen megsemmisülés és sérülés ellen. Az Adatkezelő a szerver üzemeltetőivel együtt olyan technikai, szervezési és szervezeti intézkedésekkel gondoskodik az adatok biztonságáról, ami az adatkezeléssel kapcsolatban jelentkező kockázatoknak megfelelő védelmi szintet nyújt.

 

 

 

 

 

6. AZ ÉRINTETTEK JOGAI

 

 Az érintett tájékoztatást kérhet személyes adatai kezeléséről, valamint kérheti személyes adatainak helyesbítését, illetve – a jogszabályban elrendelt adatkezelések kivételével – törlését a hírlevelek láblécében található linken vagy a Adatkezelő bármelyik elérhetőségén.

 Az érintett kérelmére a Adatkezelő tájékoztatást ad az általa kezelt adatairól, az adatkezelés céljáról, jogalapjáról, időtartamáról, az adatfeldolgozó nevéről, címéről (székhelyéről) és az adatkezeléssel összefüggő tevékenységéről, továbbá arról, hogy kik és milyen célból kapják vagy kapták meg az adatokat.

 Az Adatkezelő köteles a kérelem benyújtásától számított legrövidebb idő alatt, legfeljebb azonban 25 napon belül írásban, közérthető formában, ingyenesen megadni a tájékoztatást.

 A valóságnak meg nem felelő személyes adatot az Adatkezelő helyesbíteni köteles.

 A személyes adatot az Adatkezelő törli, ha kezelése jogellenes, az érintett kéri, az hiányos vagy téves – és ez az állapot jogszerűen nem korrigálható - feltéve, hogy a törlést törvény nem zárja ki, ha az adatkezelés célja megszűnt, az adatok tárolásának törvényben meghatározott határideje lejárt, vagy azt a bíróság vagy az adat- védelmi biztos elrendelte.

 A helyesbítésről és a törlésről az érintettet, továbbá mindazokat értesíti, akiknek korábban az adatot adatkezelés céljára továbbította. Az értesítés mellőzhető, ha ez az adatkezelés céljára való tekintettel az érintett jogos érdekét nem sérti.

 Az érintett tiltakozhat személyes adatának kezelése ellen, ha a személyes adatok kezelése (továbbítása) kizárólag az adatkezelő vagy az adatátvevő jogának vagy jogos érdekének érvényesítéséhez szükséges, kivéve, ha az adatkezelést törvény rendelte el, a személyes adat felhasználása vagy továbbítása közvetlen üzletszerzés, közvélemény-kutatás vagy tudományos kutatás céljára történik, a tiltakozás jogának gyakorlását egyébként törvény lehetővé teszi.

 Az Adatkezelő – az adatkezelés egyidejű felfüggesztésével – a tiltakozást köteles a kérelem benyújtásától számított legrövidebb időn belül, de legfeljebb 15 nap alatt megvizsgálni, és annak eredményéről a kérelmezőt írásban tájékoztatni. Amennyiben a tiltakozás indokolt, az adatkezelő köteles az adatkezelést – beleértve a további adatfelvételt és adattovábbítást is – megszüntetni és az adatokat zárolni, valamint a tiltakozásról, illetőleg az annak alapján tett intézkedésekről értesíteni mindazokat, akik részére a tiltakozással érintett személyes adatot korábban továbbította, és akik kötelesek intézkedni a tiltakozási jog érvényesítése érdekében.

 Az érintett a jogainak megsértése esetén az adatkezelő ellen bírósághoz vagy az adatvédelmi hatósághoz fordulhat. Jogorvoslati lehetőséggel, panasszal a következő elérhetőségeken lehet élni:

 

 Név: Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság Cím: 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/c. Telefon: 06- 1-391-1400 Fax: 06-1-391-1410 E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu Weboldal: naih.hu

 

 

 

 

 

2018. március 8.